5 riktlinjer för bra bilder till dina nyhetsbrev

Published by jonbuscall on

Jag har hjälpt många jurister och advokatbyråer med bilder till hemsidor oftast människorna och miljöerna på kontoret men den här gången uppdraget var att ta fram bilder som är tidslösa och som kan användas gång på gång i olika nyhetsbrev, communiqué och även kurser.

Så här ska du tänka när du vill skapa bilder till dina nyhetsbrev:

1.  Det bästa är att undvika att visa människor som man kan känna igen. Det blir en stor nackdel om en medarbetare slutar och vi kan inte längre använda bilden.
2.  Fokusera på detaljer som finns i verksamheten. Det är roligt när kunderna känner igen små detaljer som de har sett i lokalen.

3.  försök att få med namnet på företaget på något sätt. Då visar du att du har inte bara köpt några billiga bildbyrå bilder utan du tänker seriöst för din image och profil.

4. Vad är hjärtat av företaget. Försök att hitta det och illustrera det med snyggt ljus och spännande vinklar.

5.  Om du ska visa människor i bilderna tänk på att de ska vara oskarpa, beskurna eller om de placeras i skuggan för en mer neutral närvaro.

Bilder till nyhetsbrev och kurser ska vara väldigt neutrala. Samtidigt måste de visa företagets identitet, profil, värdegrund och hjärtat i verksamheten.

Du har lyckas när kunden som läser ditt nyhetsbrev känner igen ditt företag och får förtroende för ditt verksamhet.

Bilderna i nyhetsbrevet tillsammans med texterna gör att du får lite bättre chans att bli kontaktat av en ny potentiell kund.
Det blir lite som på film där ljud och bild ska samspela för att få oss att gilla filmen!

Ring gärna upp och maila om du vill prata om dina nyhetsbrev och hur du vill skapa en bildbibliotek med just dina bilder.

Väl möt!

/Jannis

070-7272 242

jannis (@) fotografjannis.se