Att marknadsföra sig med kundreferenser

Published by jannis on

Att marknadsföra sig med kundreferenser

Du är duktig på det du gör och dina kunder är supernöjda! Hur skulle det vara om du kunde utnyttja dina verk och kunna visa upp dem på din hemsida. Det gäller att marknadsföra sig med kundreferenser.

Det är omöjligt att i ord perfekt beskriva en inredning i ett kök. Likaså hur en målning ser ut eller hur hyllorna i en lagerlokal tar sig ut. Men med en bild säger du allt! Med en professionell fotograf får du bilder i vilka dina nuvarande och potentiella kunder kan läsa ut kvaliteten på de jobb du gör.

Med proffsiga bilder ute hos en kund kan du visa upp dina jobb och dina projekt. Till exempel kan du som arkitekt eller inredare skapa en effektiv marknadsföring och inspirerande upplevelser.

Min senaste kundreferensfotografering var hos Bukowski i deras lagerlokal som Viz arkitekter inredde. Fina och luftiga lokaler som personalen stortrivs i. Med dessa bilder kommer Vizarkitekter att visa upp sig på hemsidan & blogg och så klart på mässor och kongresser. Vad jobbar du med? Även om du inte arbetar med inredning eller byggnader utan med mer abstrakta saker så som ekonomi eller kursverksamhet kan man så klart marknadsföra sig med kundreferenser. Vissa referenser passar bättre som bilder och andra gör sig bäst som video. Video som referens är väldigt effektiv. När kunden uttalar sig om de fantastiska upplevelser som de har fått från dig och hur glada de är för att ha anlitat dig kommer alla som sett det att bli övertalade om dina kvaliteter.

Nyhetsbrev, seminarier, blogg, seminarier, konferenser och youtube filmer. Det går att marknadsföra sig med kundreferenser nästan överallt. Dina still och rörliga bilder kan leva och visas upp på alla sociala media och på hemsidan

 att marknadsföra sig med kundreferenser. att marknadsföra sig med kundreferenser. att marknadsföra sig med kundreferenser.