Fantastisk kundupplevelse med 360 bilder i näthandel?

Published by jannis on

360 graders bilder i näthandel

När kunden får mycket visuell information i form av bilder får det också en aha upplevelse av din webbshop.Vi människor gillar bilder, tänk på hur många bilder fotas varje dag med våra mobiler.
En kund besöker en sida i din webbshop eftersom de är intresserade i produkten du säljer. I det här läget är guld värd att överösa med bilder och information för att svara på alla kundens frågor redan innan de uppstår.

När du bjuder på så mycket information får kunden en bättre uppfattning om produkten samtidigt som ni sparar tid på frågor och kostnader på returer.

Se på de här två exempel här nere och bedöm själv hur mycket bättre är Leffe´s Webbshop.

Om du ville köpa en MC hjälm  från vilken webbshop skulle du köpa om allt annat var lika?

Om du skulle vilja se på fler detaljer  vilken webbshop bjuder på mest information?

Om du besökte bege två webbshoppar i vilken av dem skulle du spendera mer tid?

Om allt annat är lika vilken webbshop ger bäst upplevelse till dig som kund?

webbshop bilder

Eller

0%

    Snurra på bilden tack!

    webbshop kund

    Tre korta frågor :

    Varför föredrar kunderna det stället där de får mest information?
    Skulle du handla själv där du får minst med information?

    Varför spenderar kunderna mer tid när det finns information att konsumera?
    Skulle du stanna själv länge  på en sida där det inte finns mycket att se eller läsa?

    Varför tycker kunderna är sjysst när de bjuds på mycket information?
    Skulle du uppskatta själv om butiken inte berättar allt om varan du köper?

    Vad föredrar du? (och svara ärligt 🙂

    Och du tänkte endast visa en enda bild eller två när du säljer på nätet?