Kundcase och referensbilder för marknadsföring

Published by jannis on

Kundcase och referensbilder för marknadsföring

Presentationer av riktiga kundcase och referensbilder för marknadsföring får uppmärksamhet. Vi är vana att läsa och lyssna om andra. Nyhetsbrev, bloggar, seminarier, konferenser, podcast och youtube filmer.  Människorna lyssnar på andra människor, därför är en kundcase och referensbilder för marknadsföring där du löste ett problem hos någon annan ett väldigt effektivt sätt att berätta om nyttan som ditt företag gjorde. När din kund själv berättar för andra.

Marknadsför ditt företag

RP,  namnet betyder Recycling Partner, är ett företag som levererar hållbara helhetslösningar för kontorsinredning. Företaget har stora kunder och arbetar med dem kontinuerligt. RP hittar du på http://www.rp.se/

Dagen som vi hade bestämt att fotografera hämtades jag upp av Lars Wrede, som är säljare på RP så åkte vi tillsammans. Väl på plats kunde vi peka ut alla vinklar som var intressanta att fotografera och vi satte igång. Tack och lov allt var snyggt och städat, vi behövde inte förbereda och fixa mycket innan bilderna skulle fotas. Därför allt gick väldigt fort och vi var klara på rekord tid. Visa bilder har fotats endast med hjälp av dagsljus, andra med blandljus och på visa använde jag blixten för att hjälpa till med lite mer spännande ljussättning. Det ska kännas fräscht och snyggt.

När du publicerar kundcase och referensbilder för marknadsföring på din hemsida får du en försprång. Andra presumptiva kunder läser om hur duktig du är och kan se resultatet direkt på bilderna som du visar. De kan inspirera dem och göra att så fort de behöver din produkt att de kommer att tänka på dig. Inte minst om du har affärskontakter på Linkedin och du visar regelbundet om hur du hjälper dina kunder i detta fantastiska nätverk.

Kundcase och referensbilder för marknadsföring kan göra skillnad för din framtida framgång. Du kan använda dem på hemsidan, visa upp dem på Linkedin, blogga om dem och ha dem i din databas för att visa till framtida kunder om vad du kan göra.