Näthandels problem & lösningar

Published by jannis on

Näthandels problem nr 1 :

RETURER

När dina kunder inte kan se tillräckligt många bilder kan de få fel uppfattning av varan.

Näthandels problem nr 2 :

Kunderna stannar inte länge på hemsidan

Kunderna stannar  så länge det finns information att konsumera om varan de är intresserade för. När du bjuder på mer visuell information kunder stannar länge. Kom ihåg: Kunden är där för att de är intresserade att köpa. Just då vill de se hur mycket som helst av de varorna som du har. Ju fler bilder du visar desto länge stannar dem.

Näthandels problem nr 3 :

Kunderna återvänder inte

Det här att göra med problem 1 & 2.

Om kunderna ska återvända måste de få en utmärkt UX redan första gången. En positiv erfarenhet är att de inte behövde att returnera en vara, en annan positiv erfarenhet är att de har fått fortroende av din webbshop. Du bjuder på mycket visuell information och markerar att du inte har så mycket att dölja. Kunderna litar på dig och gillar att du erbjuder så mycket. De kommer att återvända nästa gång.

Här är fina produkter från pilotshop.se

0%
    0%
      0%
        0%