Virtuell tur

Virtuell tur, kostnadsfri marknadsföring direkt på google sök

Alla googlar numera! När dina kunder söker efter företag i närheten, kommer de att se även dina bilder och 360 bilder direkt  sökresultatet. Den virtuella turen är en kostnadsfri marknadsföring. Som någon tidigare sa … jag kunde hoppa in i handlarens butik direkt från googlesök. Som du förstår en virtuell tur är ett utmärk sätt att marknadsföra ditt företag och det visas inte bara direkt i google sök under ditt Google My business registrering och även  i Google maps. Mellan 30-35% av alla träffar kommer från maps för mitt företag. Därför är det viktigt att ha både vanliga bilder och 360 bilder finns i din Google närvaro. Det är nästan lika viktigt som att ha videos på Youtube (vilket också drivs av Google)

360 bilder är också mer interaktiva vilket är guldvärd eftersom folk tittar på dessa bilder längre
Enligt Google en virtuell tur gör att du fördubblar dina chanser för att få nya kunder. Kunderna engagerar sig mer, stannar längre och därmed får förtroende för din verksamhet.
Det är det vi alla vill ha eller hur? Vi vill att besökarna stannar längre och tittar på våra produkter istället för att försvinna till en konkurrent  Dessa besökare blir lättare att konvertera till riktiga kunder.Det bästa sättet är att göra det med video men det näst bästa är att ha virtuella turer både under Google My Business och även på hemsidan!
Hur blir en virtuell tur mer interaktiv?

Företaget ABS Wheels https://www.abswheels.se/ fina lokaler i Arlandastad. Vi hade bokat tid för fotografering men dagen innan fotografering kände jag mig inte alls bra och med tanke på Corona viruset ringde jag till vännen och kollegan Ian Johnsson https://ianjohnsonphoto.se/ som kunde ställa upp och fotografera de fina lokalerna.

Det lättaste sättet för att få extra mycket av en virtuell tur är att bygga  hotspots som kan göra så att besökarna blir nyfikna att ta reda på mer, och uppmana dem att göra olika saker så som att lyssna på en ljudfil, titta på en bild eller video, ta en titt på specifikationerna, ta kontakt med en säljare genom mail eller telefon samtal mm.

Virtuell tur och hotspots


I en virtuell tur kan man aktivera olika delar av bilden och ha väldigt mycket innehåll . Besökaren kan i praktiken spendera flera minuter på varje bild som innehåller sådana hotspots
I visa virtuella turer har jag bakat in olika ”call to action” i 360 bilderna. (Det kräver ytterligare en plattform till det dock och man kan inte ha det på Google utan på egen hemsida) Besökare  som tittar på bilderna kan :

• Titta runt i lokalerna 
• Få se en presentation av företaget
  • Ringa direkt inifrån bilderna   
• Lämna sina uppgifter för att bli kontaktade
• Titta på video eller bilder
 • Få reda på olika tjänster eller produkter
• Lämna sina uppgifter för att bli kontaktade
• Se öppettider
• Man kan puffa på olika sidor av hemsidan
• Läsa kundomdöme och mycket annat

Lundbergs fastigheter där virtuella turer används för att hyra ut väl utvalda kommersiella fastigheter & kontor
Då vet vi att virtuella turer fungerar utmärkt i fastighetsmarknaden. Till och med några större mäklarfirmor börjar satsa på Virtuella turer för lägenhetsförsäljning.

När vi ändå pratar om Google …. här kan du läsa om hur du optimerar din profil :https://www.fotografjannis.se/optimera-din-profil-pa-google-my-business/

EnglishGreekSwedish