Hur många av dina affärskontakter kommer du ihåg? Hur många har etsat sig fast i minnet? Det är några som verkligen sticker ut och det är dem man kommer ihåg … Ta till exempel nätverksprofilen i Järfälla, Sophia Sundberg, www.ypsilon.nu, som skaffade illröda glasögon för att människor verkligen ska komma ihåg henne … eller Peppe Ekmark som alltid går med unika, färgglada skor på sina föreläsningar. Du måste sticka ut på något sätt för att människor lättare ska komma ihåg dig.
Det är så klart samma sak med företag. Desto mer ett företag sticker ut desto lättare kommer vi ihåg det.
När Astrakan skulle ordna en presentationskampanj bestämde vi att ta några bilder för olika ändamål som marknadsföring, hemsida, blogginlägg med mera. Jag hade tidigare fotograferat en kurs för Astrakan. Det här gången skulle jag fotografera Benny i studion.
Fotograferingen gick jättebra! Benny kunde agera, eller ännu bättre sagt, Benny kunde bjuda på sig själv! Det blev fantastiska bilder som både jag och Astrakan var nöjda med.
Astrakan är en smart företag just för att de kunde se en möjlighet att sticka ut på det sättet. Bilderna var så fina att jag bestämde använda dem för att inspirera andra företag att sticka ut lite. Då mailade jag Benny och frågade om det var OK att använda bilderna. Jag fick följande svar :
–Kul att du ser samma sak som vi gör. Bryt pistis! Det är bra. Det är ok med ägaren av nunan att du går loss. Det är säkert bara med fördelaktiga ord du skriver om min luftiga frilla! Tack för att du frågade. Skicka gärna en länk till oss så kan vi också dela.
Ibland känns det bra att kämpa mot samma mål! Tack Benny, tack Astrakan! Det blir jättekul att jobba med er igen!
Du kan läsa mer om astrakan på deras hemsida